fredag 7 mars 2014

För ett år sen...

... började vi rita på det nya köket. Det känns väldigt avlägset det där med att bo mitt i en renovering. Att inte ha ett kök i ungefär en månad. Knappt tillgång till kylskåp (det var övertäckt under ett par veckor tror jag), inget vatten under ungefär lika lång tid.
Och mitt i allt det där så kom hagelstormen.

Som det såg ut under planeringen

Och som det blev
Ju mer man påminns om det, desto skönare känns det att vi inte behöver göra särksilt mycket i det nya huset. Krokar och sånt där mest. Kanske lite taklister i något rum. 

Och så hela källaren. Höll på att glömma av det. Men resten av huset kommer ju vara färdigt så det där kan ta lite hur lång tid som helst.

Jag tittar in på byggföretagets hemsida lite då och då för att se om det händer något. Som att vårat hus har dykt upp under "tillgängliga hus" som pågående (har inte hänt än) eller att de har ändrat planlösningen till den nya, som är klar nu och ligger hos vår byggare. Eller contractor. Vad det nu heter.
Igår kunde jag inte hitta vår planlösning alls. Så den verkar inte finnas längre. En hel hög med andra planlösningar som har försvunnit också, så nu finns det bara planlösningar som börjar på M.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar