måndag 24 mars 2014

Helgen

Det var dags för Atlanta Home Show i helgen. Tydligen är den tre gånger om året men vi har aldrig varit på någon.



Jag vet inte riktigt vad vi hade förväntat oss, men något annat än bara isolering och yttermaterial till ett hus. Det var bara renoveringsmontrar för större projekt. Och nåt sånt håller vi ju inte på med. Inte ens för ett år sen hade det varit särskilt roligt att gå dit eftersom allt vi gjorde var inomhus och dessutom mest på ytan. Så det var lite av en besvikelse.
Men vi såg en programledare från HGTV. Tyvärr inte en av favoriterna, men ändå.


På vägen hem åkte vi förbi det nya huset för att se om de gjort nånting i veckan.

De har fyllt igen jorden vid grunden igen.

Det här är taget från det som kommre att bli garaget, ner till källaren

Källaren. Förrådsrum till vänster, gästrum till höger. Tror jag.

Jordhögen = framtida ingång till huset
 Nästa vecka borde de börja bygga själva ramen till huset.
Vi har fortfarande inte hört något om kostnader eller om vilken belysning som kommer installeras i huset. Borde nog kolla upp det där...

Tom och matlagning går inte riktigt ihop. Mest för att han tror att allt är så himla svårt.
Men i helgen tog jag ett par djupa andetag och satte mig på en stol, med en bok, och talade om för honom hur han ska göra. Och det blev riktigt bra.

Eggs Benedict till frukost

Lax, risotto och sparris till middag
Det facetimades ganska mycket i helgen med. Först med Maria, Alva och Molly.
Molly hade tagit ner en kylskåpsmagnet av Mona Lisa och sagt Linda. Och hon säger Linda så bra att jag trodde det var Alva när jag inte såg vart det kom ifrån.

Sedan med mamma och Annika.



Och katterna.


Och sen med mamma och pappa. Vi tog med dom på en promenad i området tills batteriet tog slut.

Väldigt fint väder i helgen.


Och i natt blir det minusgrader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar