onsdag 26 mars 2014

Vårservice

Vi var hos tandläkaren idag. Igen. När jag var där första gången hade jag ont i munnen i flera dagar och tyckte det var jättejobbigt. Nu kan det va ganska skönt att gå dit och få tänderna blästrade och rengjorda, och de som jobbar där är jättetrevliga.

När jag ändå hade gjort en sak som gör ont så var det lika bra att passa på att göra annat med. Så jag åkte och fick ögonbrynen långsamt utdragna med tråd. Fan va ont det gör. Tårarna bara sprutar.
Hon jag brukar gå till var inte där idag, men hon var i telefonen när jag skulle gå därifrån och ville prata med mig. Undrade var jag har varit i flera månader. Kanske bäst att se till att komma iväg lite oftare.

Och så klippte jag mig. Inte för att det gör ont utan mest för att det var lika bra att få det gjort. Man kan checka in online innan man kommer dit så det går lite fortare, men jag fick ändå vänta en bra stund. Såg ut som att det lokala ålderdomshemmet hade utflykt. Det var jag och alla 80-åringar i Stockbridge.
Eftersom det var väldigt länge sen jag klippte mig också så tyckte det jag var lika bra att ta lite mer på längden. Men det blev lite väl kort... tur att det växer ut.

Jag fick ett mail igår av vår designer och fick reda på att det kakel vi valt till vårt badrum och gästbadrummet inte finns i den storleken vi hade valt. Så nu måste vi välja igen. Via e-post. Jag kommer ju knappt ihåg vad vi valde till väggarna där.


1 kommentar: