onsdag 10 september 2014

Golv och IKEA

Jag vågade mig iväg till Ikea idag. Vi behövde bokhyllor och lite förvaring till köket. Eftersom jag var själv och hadeen  liten bil blev det bara det. Allt fanns, allt fick plats och allt kom hem. 

Vi fick ett samtal igår om att golvet vi köpt kommit in till butiken. Tom visste inte när det passade att hämta det så han sa lördag. Men jag hade tid efter Ikea idag så jag ringde och kollade om jag kunde hämta idag, och det var inga problem alls. Så jag tog den lilla bilen och åkte iväg. Trodde det kanske skulle bli två vändor. Så fel jag hade. De fyllde upp bilden tre gånger och sen hämtade tom det sista på väg hem från jobbet. 65 lådor totalt. Plus lite annat material. Jag fick med mig  57 stycken på mina tre vändor. En låda åt gången. Ner för baken med lådan, in i källaren och upp för backen igen. Mina ben ser ut som att någon misshandlat mig. Men sen vi började flytta har de sett ut ungefär så här. Men detta är värst hittills. 
Nu ska golvet ligga och acklimatisera sig i 48 timmar och sen kan vi börja.
Så imorgon ska jag bygga bokhyllor och flytta böcker från garaget. Jag hinner nog med ungefär en tredjedel av vad jag tror jag hinner med. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar