torsdag 25 september 2014

Och det där med internet...

Nu har vi fått höra för fjärde gången att vi inte kan få internet från Comcast. Och alla andra säger att vi inte kan få internet från dom, det är Comcast som har det här området. 
Comcast i sin tur säger att hela vårt postnummerområde är unserviceable. Det stämmer ju inte alls. Jag vet i alla fall en i samma postnummerområde (men inte damma bostadsområde) som har Comcast. Och flera hus på samma gata som oss har ju Comcast. Men det är lite svårt att veta vad man ska göra när de säger samma sak varje gång vi ringer. Grannen på ena sidan gav upp och skaffade AT&T. Men går jag in på deras hemsida säger de att vi inte kan få det heller. Oerhört frustrerande. 

4 kommentarer:

  1. Hej Linda! Tack för kommentaren på min blogg!
    Ah, visst "känner" jag dig från Instagram? KUL!!
    GUD s¨jobbigt med internet i ditt område. HUR kan det vara så svårt?? Har ni Verizon hos er? Tror de är bättre än Comcast (som jag har). Huvudsaken är ATT ni får internet snart. FATTAR inte hur det kan vara så svårt och tungrott. Lycka till!!!
    Annika i DC!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hsr läst din blogg länge, bara så dålig på att kommentera! Speciellt med mobilen. Femte försöket att svara här. Får se om det går. Vi kan få verion wireless, men inte fiber.

      Radera
    2. Orkade inte försöka en sjätte gång så det fick bli stavfel mm!

      Radera
  2. Sätter en öl på att jag har fiber före dig. Det är planerat att vara klart 2016... ;)

    SvaraRadera