fredag 12 september 2014

Internet, IKEA och golv

Jag hade missat att ett par inlägg inte hade publicerats (tack vare den oerhört dåliga mottagningen här ute) så de kommer lite i fel ordning nu när jag publicerade dom. 

Det var visst inte IKEA dom ringde i morses. Det var Urban Express, de som levererar. De ringde mig vid 12 ungefär och sa att de inte alls kunde leverera idag, och när vill jsg ha leveransen istället. Två veckor sen tack. Annars måndag, som de sa från början. 
Tom ringde och frågade vad de sysslar med, och får höra stt jag ändrat till måndag tidigare under dagen. Ren och skär lögn eftersom de ringde mig fem minuter tidigare och sa att de inte kunde leverera idag. Det samtalet ledde inte till nånting och de ska fortfarande leverera på måndag. Så jag rensade upp i garaget för ingenting. 


Inte helt i onödan ändå, nu syns det art jag faktiskt har packat upp en del. 

När jag inte fick bygga möbler tänkte jag börja med golvet. Jag såg till och med fram emot det. Men det gick över. 
Den första biten startade vid två dörrkarmar och vi hade inget verktyg för det så jag fick åka och köpa ett. Man får bra mycket mer hjälp på Lowes om man åker dit själv ändå...
Jag hittade en Dremel och åkte hem för att börja med golvet. Efter att jag letar upp de övrigs verktygen som behövs i garaget.
Och sen kom jag ihåg precis hur jobbigt det var att lägga golv vid dörrar. Och hur jobbigt det är att börja. Ingenting sitter kvar där man lägger det och allt tar precis hur lång tid som helst. Jag la om de tre första raderna ca fem gånger innan Tom kom hem och nu är han i källaren och grejar. Jag är färdig för idag. Jag kan börja om imorgon men jag har ingen lust idag. Det är inte roligt längre. 

Internet går det fortfarande dåligt med. Tyvärr. För det är verkligen oerhört dålig mottagning här ute. Och det är ganska begränsande att bara ha mobilen. 
Comcast tappade bort vår (andra) ticket så de skapade en ny idag. Och den lokala kundrepresentanten har inte svarat i telefon på en vecka. Det går bra nu. 

1 kommentar:

  1. Förstår att det är jobbigt just nu, det verkar ju sjukt krångligt att få ordning på allt men tänk vad skönt det kommer vara när allt är klart!

    SvaraRadera