fredag 12 september 2014

Tvätt och IKEA

Jag provade tvättmaskinen och torktumlaren igår. Inte så himla spännande mentalskadat skönt att äntligen kunna tvätta. Visserligen har jsg ingenstans att vika kläder och ingenstans att hänga eller lägga undan dom, men en sak i taget.  
Men det kanske löser sig snart. IKEA ringde Tom idag och sa att de ville lösa vårt problem ASAP och därför vill de försöka leverera idag istället för på måndag. Det var ju himla bra. Två veckor för sent men kul att de försöker hjälpa till. Pffft. Om nu en supervisor KAN se till att det levereras tidigare, varför har de inte ens försökt innan? De kanske insåg stt mina hot att sluta handla på IKEA var ganska tomma...
De ska höra av sig om när de dyker upp idag. De har ett 12h-fönster annars så det är bäst jag stannar hemma. 
Vi hade tänkt rensa upp i garaget så lådorna fick plats (pga alla kackerlackor de hade med sig sist) men det hann vi ju inte med nu. Jag funderar på att låta dom bära in lådorna i huset men jag vet inte om det är värt att få upp lådorna på andra våning om vindessurom får kackerlackor inne. Och garanterat lite hål i väggen... 

Vi har inte klippt gräset sen vi flyttade in och det börjar se ganska ovårdat ut. Tar tag under imorgon. Efter att vi bytt adress på körkorten och registrerat om bilarna. Allt måste naturligtvis göras personligen. Med en trave räkningar som adresserats till den nya adressen. Det är jätteviktigt stt byta adress men det ska inte va lätt. 

Jag byggde ihop de där bokhyllorna från IKEA igår och fyllde dom med böcker. Och jag har inte ens öppnat alla lådor än, och jag har fortfarande böcker i Sverige (i fortsättningen får alla besökare äran att åka förbi Vegby och hämta upp en hög och ta med hit!). Jsg hade tre större bokhyllor i Borås som var överfulla då hur jag trodde att 4 halva bokhyllor skulle räcka nu vet jag inte. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar