tisdag 16 september 2014

IKEA

Igår var det äntligen dags. Mellan 1 och 5 sa de först men sen ringde de och sa mellan 9 och 1. Perfekt. 
Trodde vi. 
Klockan 9:15 ringde de och sa att de hade tappat bort våran order. Igen. 
Så jag satte mig och ringde IKEA. Igen. 
Tom hade ledigt från jobbet och för att inte slösa bort dagen helt åkte och registrerade bilarna. En sak mindre att brt sig om. 
Det tog väl ungefär en timma att komma fram till någon på IKEA och under tiden dök faktiskt möblerna upp. När jag väl fick svar från IKEA sa hon att vi hade fått ett nytt ordernummer (helt fel, jag fick ju till och med ringa för att försöka få reda på när den nya leveransen var, det var ingen som gav mig det nya ordernumret då) och vi hade gett Urban Express fel ordernummer. Jag visste inte att vi var ansvariga för att organisera leveransen. My bad. 
Så det var det som var problemet i går. De hämtade upp den "nya" ordern men den gamla fanns ju inte kvar längre. 
Men enligt IKEA var det ju mitt fel. Och någon kompensation får vi inte heller, "för vaddå? Du har ju fått dina möbler. ". Svårt att argumentera mot det där. Vi fick ju möblerna. Sent pch efter cirka 7 timmar i telefon. Men ändå. Ingen ursäkt eller. Eller erkännande från deras sida att det där kanske inte var helt ok. 
Men vi fick våra möbler. Allt utom 7 saker. 
Så jag ringde igen och en timma senare skulle vi få pengarna tillbaka för de där 7 stängerna till garderoberna. Trodde det skulle gå fortare att åka dit och köpa nya. 
Men idag dök FedEx upp med ett paket från IKEA som jag antar är de saknade prylarna. Men om de frågar har jag inte sett dom. 


De kunde bara leverera lådorna till ett rum så det blev garaget. Resten av dagen gick åt till att bära upp lådor till övervåningen och bygga sängen. 


Jag öppnade upp en låda med garderobsdelar och sen tog orken slut. Men det är ju ingen störta brådska med det där. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar