torsdag 18 september 2014

WIC

Vi byggde en hörngarderob igår, bara för att det var den lådan jag öppnade. Och idag byggde jag de resterande 9, och när Tom kom hem byggde vi den andra hörngarderoben. Det är ett tvåmannsjobb tydligen. Tyckte det lät lite löjligt igår så jag började själv men insåg ganska snart att jag faktiskt behövde hjälp. Man bygger dem stående så nån måste hjälpa till att hålla. 
Men de vanliga garderoberna är löjligt enkla och snabba. 


Under fönstret står en bänk, som jag tror jag ska måla vit... Efter den här bilden togs flyttade vi in ett par byråar och en matta och monterade de stänger vi hade. Resten av inredningen i garderoben måste jag första bestämma vad vi ska ha...


Inget gjort på golvet idag. Behövde en liten paus. Och jag har fortfarande inte orkat ta fram sågen. Och nu fick knäna vila lite också. Ryggen också. Bara lite ont där idag. 

Tom ringde om internet idag. Igen. De skulle ringt tillbaka igår men det är det ju aldrig någon som gör.
Han fick höra att vi kanske kan få internet i slutet av året. 
De hade vårt ärende som "nytt område" men nu är det ändrat till "nytt hus i existerande område". Hoppas det hjälper. Inga större förhoppningar just nu dock. 

1 kommentar: