tisdag 4 september 2012

Tre fel och ett rätt

Jag försökte få ut vårat marriage certificate idag. Men när jag skulle lämna in licensen som domaren, eller vad han nu var, skrev på så visade det sig att han skrev på kopian. Inte orginalet. Han skulle egentligen skrivit på båda. Men jag hade glömt bort att vi fick två exemplar.
Men, ingen fara på taket, vi är fortfarande gifta. Vi behöver bara skicka iväg orginalet till honom så han får skriva på det, och så skicka tillbaka det. Om vi nu får tag på adressen till honom. Det försenar hela pappersarbetet lite, men allt annat är inte klart än ändå så det är väl inte hela världen.
Så det var det första som gick fel idag.
Efter det misslyckandet åkte jag till Costco för att ta passfoton, men jag kunde inte använda mitt Visa-kort. Det är egentligen inte ett kreditkort men eftersom det är ett svenskt kort hanteras det som ett. Och de tog bara emot American Express, eller vanliga betalkort. Och jag hade inga kontanter. Fail #2.
Costco ligger ganska nära Toms jobb, och eftersom han hade lunchrast och han ändå behövde få papprena för att skicka iväg dom så bad jag honom möta mig där. So far so good.
Han hade kontanter och han fick med sig papprena och jag kunde få mina kort tagna. Så det gick ju som planerat till slut i alla fall.
Men sen hade han bråttom till jobbet och fick fortkörningsböter. Det känns som att det är lite mitt fel.
Och så tycker jag han kunde väntat med att bli stoppad av polisen tills jag var i bilen. Jag vill ju se hur det går till.
Jag vet inte om jag vågar måla idag. Som den här dagen har börjat kommer jag säkert spilla färg på det nya golvet och över alla dörrar jag ska måla runt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar