onsdag 26 september 2012

Ut med mer matta

Den här veckan, redan i söndags när vi kom hem faktiskt, började vi fixa med sovrummet. Vi flyttade in sängen i gästrummet, och la allt annat där det fick plats. 
I måndags när Tom var på jobbet flyttade jag ut det sista och tog ut mattan. Alltid lika roligt. Och lite småäckligt.
Under mattan är ett lager skum som sitter fast i plywooden med häftklammer. 
Efter att skumlagret är borta är golvet fullt av häftklammer med lite, lite skum. Som måste bort, annars känner man det under det nya golvet.
Så igår skar jag mattor (med världens bästa mattkniv) och rensade plywood. 
Och jag drog upp persiennen. Det är ett stådende tema här. Jag drar upp persiennerna när jag går upp, Tom släpper ner dom när han kommer hem från jobbet. Även de mot baksidan av huset där ingen kan se in.
Sovrummet gick hur som helst från en bunker till ett ljust fint (nå ja) rum.



Idag målade jag väggarna. Jag sov till 11 (!) så jag trodde inte jag skulle hinna med allt innan Tom kom hem, men klockan är snart sju och han kom precis hem till ett färdigmålat rum. Förutom lister, tak och fönsterbräda. Men väldigt mycket blev gjort idag.


Sovrummet precis när jag började måla


Det är lite skillnad mellan den gamla vita färgen och den nya...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar