söndag 7 oktober 2012

IKEA

Vi åkte till IKEA igår. Det var första helgen på ett tag som vi var hemma, och vi börjar bli redo att göra klart vardagsrummet och behöver möbler.
Så vi tänkte väl mest åka och köpa en soffa. Och en TV-möbel. Och så är ju sovrummet snart klart också så ett par byråar. (Fulast pluralformen av ett ord någonsin).
Hade inte tänkt köpa en ny säng för den gamla funkar ju bra. Jag är lite snål på det sättet. Men varför inte egentligen. Den gamla är för stor, och någon har råkat spilla lite vin i den. Klantigt. Så vi fick väl skaffa en ny säng också. En lite mindre, lite fräschare.

Väl framme hittar vi ingen sån där hållare för de gula påsarna. Ingen bra i alla fall. Så Tom dyker upp med en stor kundvagn. Lite onödigt tyckte jag, vi ska ju bara köpa stora möbler. Och när vi kom fram till restaurangen så var den faktiskt nästan helt tom också. Vi var tvugna att stanna där och äta för maten var gratis om man handlade för mer än $100. Och det trodde vi nog att vi skulle göra.
Sen spårade det ur.
Kuddar, brickor, matlådor, lampor, tavellistor, lite mer lampor, gardiner.. Och sen var vagnen full. Vi fick till och med hämta en sån där vagn för paket. Och sen en till. Jag var tvungen att fråga Tom vad vi köpte egentligen, för jag hade glömt. Och då ligger det ändå på golvet bakom mig. Lite nattygsbord (eller nattduksbord. Jag vet inte vad man säger), TV-möbel, klockhylla, tillfälliga klädhängare för när vi tömmer garderoben...
Men det tar inte slut där. Vi insåg att vi aldrig skulle få plats med allt på de där tre vagnarna och det var ju bara vi två.. Så vi betalade, fyllde upp bilen och gick in igen.
För att handla madrass, sängstomme, soffa och byrar. 4 vagnar. Helt sjukt ju. 
Vi tog hemkörning på det. Jag har sett att man lägger madrassen på taket här och så håller man i, en hand ut genom varje fönster. Men jag kände inte riktigt för att prova det idag.
Vi trodde vi skulle få grejerna hemkörda om nån vecka så vi hade gott om tid att fixa det sista med golvet. Men de kommer imorgon.
Så igår kväll målade vi klart sovrummet. Typ. Färgen lossnar ju när man tar bort maskeringstejpen och det är lite takfärg på väggen. Men jag orkar inte bry mig. Det är ingen som kommer märka det ändå.
Och vi fortsatte med golvet lite grann, men vi får inte riktigt ordning den raden som fortsätter in i sovrummet. Det blir bara en liten stump vid väggen längst bort och det får inte vara mindre än 10 tum. Så vi måste hitta på nåt där.
Och köpa en ny såg tydligen. Och en spikpistol. Heter det verkligen så?

Förrådet är påfyllt.Sill och kaviar och riktig ost. Och nåt äckligt godis som verkeligen inte är svenskt.

Jag hittade Jesus igår. I golvet. Ska vi plocka upp honom och sälja på e-bay?

1 kommentar:

  1. Du har redan bott där för länge, ange mått i TUM?!? Skärp dig ;)

    SvaraRadera