torsdag 18 oktober 2012

Mini-semester

Jag var borta i fem dagar och det känns som två veckor.
Vi var i Thousand Oaks (norr om L.A.) och San Diego på konserter (Bryan Adams. Så klart) i helgen. Vädret var perfekt. Blå himmel och lagom varmt. Jag vill bo där.
Vi körde ner längs kusten och allt var bara fint. Överallt.

På måndagen flög vi till Las Vegas (från San Diego via LAX) men höll på att inte hinna med första planet. Vi räknade lite fel på hur mycket tid vi behövde. Och så körde vi fel. Först för att jag inte kunde läsa kartan rätt (Apples karta/GPS i iphonen. Väldigt bra egentligen om man bara följer den) och sen för att vi bara antog att vi skulle lämna tillbaka bilen vid flygplatsen. Det var ju fel så klart så vi fick köra tillbaka halvvägs till hotellet igen och lämna bilen. Sen vänta på att bussen skulle komma och ta oss till flygplatsen.
Sen vände turen lite. Vår terminal var den första de stannade vid och den var pytteliten så vi kom igenom säkerhetskontroll och incheckning jättefort. Och fick bra platser på planet med. Och Bloody Mary till frukost.
På Sky Cluben i Los Angeles var det självservering i baren. Och de hade fortfarande frukost framme. Bagels och Bloody Mary.
Tom åkte hem från Las Vegas medans jag stannade kvar och gick på konsert igen.
Mötte ett par svenskar från Borås där också. Inte av en slump naturligtvis. De var på en tre veckor lång road trip i Kalifornien och Nevada och vi råkade vara i Las Vegas samma dag. Det kändes jättekonstigt att prata svenska igen, och det borde det inte gjort för jag pratar ju svenska ibland. Som när jag blir tillräckligt arg för att svära på svenska till exempel.

Efter Las Vegas åkte jag till Tucson med Michelle och hennes mamma. Hennes mamma är jätterolig. Klagar på att Michelle inte låter henne ta en drink före konserten. Pratar om vilka baseball-spelare som har snyggast rumpa. Allt med Boston-dialekt.
De hade direktflyg medans jag flög via Salt Lake City. Jag trodde jag skulle bli fast där över natten men jag fick en plats till slut.

Det är oerhört skönt att va hemma igen faktiskt. Jag borde jobba på att ta bort hyllor från garderoben så vi kan spackla och måla men jag är lite seg i starten idag. Jag tror inte jag hinner göra nåt innan Tom kommer hem från jobbet. Och det är ganska illa.

Lite bilder från helgen:
Vi såg en DeLorean när vi körde från LAX till Thousand Oaks.

Den här satt på en gammal bil som förmodligen hade en lika gammal ägare.

Jättegoda hamburgare. Jag åt min utan bröd, med kött. Och man kan få sina pommes frites  "well done" så dom blir jättekrispiga. Jätetgott.

Fina bilar i San Diego.

San Diego

Fish tacos i Las Vegas

Las Vegas i sig var kanske ingen höjdare men de har väldigt fint väder där

Kaktus i Tucson, Arizona. 

Las Vegas. Twinkles är inte gott. Och att fritera dom kan väl knappast göra det godare. Men jag provade inte.

På flygplatsen i Tucson. iPad med tangentbord = mini-laptop. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar