fredag 19 oktober 2012

Why do they call it a check? Why not a Yugoslavian?

Jag skrev min första check igår. Välkommen till stenåldern.
Jag skrev flera i och för sig. Jag gjorde fel på första. Jag vände på dag och månad fast jag vet bättre vid det här laget.
Det är tydligen väldigt noga hur man skriver på de där också. Skrivstil på vissa delar, vanlig tydlig skrift på andra. Och streck överallt så ingen kan förfalska något.
Löjligt.

Jag fick ut alla hyllor från garderoben igår. Alla väggar var täckta av stora hål efter alla skruvar. Så en halv hink spackel senare var väggarna alldeles rosaprickiga.
Så fort jag har druckit upp mitt kaffe (och kanske fyllt på en gång till) ska jag börja slipa och spackla runda två. Sen åker mattan ut. Det är min favoritdel av att göra i ordning ett rum, att ta ut mattan. Heltäckningsmatta är vidrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar