måndag 29 oktober 2012

Sandy

Jag har haft på CNN i bakgrunden hela dagen. Det ser inte bra ut det där... Det kommer vara kaos med flygen resten av veckan förmodligen, så att försöka resa upp till New York just den här helgen, och tro att man ska komma dit och sen dessutom hem är lite orealistiskt. För att inte säga korkat. Så det är bara att inse att vi inte kommer iväg nånstans. Om inget drastiskt händer. Som att stormen vänder och allt vatten drar sig undan. Men det är ju inte särskilt troligt. Sandy har inte ens kommit in över land än och vattnet är redan 3 meter högre än vanligt nere vid Battery Park. Läskigt.

Tog ut lite mer heltäckningsmatta idag med. Tom målade taket i det nya "kontoret" igår kväll, medans jag tog ut mattan ur hallen och delar av det nuvarande "kontoret". Det är första gången vi målar ett rum i rätt ordning.   Hallen målade jag i och för sig för flera veckor sen så jag fick fixa till lite på väggarna där han kom åt med rollern. Men i det andra rummet så var det bara  att måla väggarna idag. Inklusive den lilla garderoben i det rummet. Så nu är det bara listerna kvar imorgon och sen kan vi börja med golvet. 
Det börjar bli dags att beställa prylar till en dator tror jag. Nu när jag snart har nånstans att göra av den.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar