fredag 26 oktober 2012

Jag har inget att göra!

Ena sidan av huset är ju nästan klart. Förutom badrummet vid vårat sovrum. Det är fullt av verktyg, en stor verkstadsdammsugare, färg, tvätt och heltäckningsmatta.
Och jag kan inte börja på andra sidan än. Så jag har lite svårt att komma upp på morgonen nu.

Jag ska inte klaga i och för sig. Det ska bli 27 grader idag, och fint väder. Så jag kan ju gå ut på altanen en stund. Jag skulle till och med kunna ta en promenad i området. Men det lockar inte särskilt mycket.
Jag har gett upp det där med körkort för tillfället. Innan jag får nya papper för att bevisa att jag får vara här skulle ett körkort bara gälla till den 7:e november ändå. Och det hjälper inte så mycket när jag behöver ta mig in till Atlanta den 16:e november när Tom är i Toronto. Eller när jag ska ta mig till flygplatsen den 17:e.

Det är en ny storm på väg in över landet tydligen. Sandy. Hen ska tydligen slå till mot New York nästa vecka. Lagom roligt för maratonlöparna nästa söndag om det inte har gått över tills dess. Och lite mindre roligt för mig också om det blir en massa störningar i flygtrafiken, för då kanske jag inte kommer med nåt plan :p

Vi har bokat in en vinresa i Napa Valley i november också. Man åker tåg och besöker vingårdar. Och jag skulle tro att det dricks lite vin också.

Annars händer det inte så mycket. Det är så illa att jag kanske till och med sätter upp gardiner. Jag vet, gardiner i USA. Hur tänker jag egentligen? Men har man tråkigt så har man.

Vi kollade på Dr. No igår. Tveksamt om vi hinner se alla de andra filmerna innan Skyfall har premiär men eftersom det är SENARE HÄR ÄN I SVERIGE så kanske vi hinner.
TV.n sitter fortfarande inte på väggen eftersom väggfästet aldrig kom. De påstod att de levererat det men det kom ju aldrig hit i alla fall.
Så de ringde från Amazon igår och vi får pengarna tillbaka. De har faktiskt oerhört bra kundservice på Amazon. Så bra att om min nya Kindle kommer hit idag så kanske jag till och med handlar nåt från dom igen. Och om den nya Kindlen är bra förstås. Men den kan inte vara sämre än Kindle Fire.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar