torsdag 4 oktober 2012

Renovering i panorama

Jag har så dålig koll på alla funktioner på iphonen att det krävdes ett reklaminslag för en annan sorts telefon för att jag skulle komma på att jag inte har provat panorama-funktionen än.
Så jag gick in och tog kort på Tom som målar tak. Grundfärg. Det luktar apa och är en ganska billig fylla. Kanske därför den bilden blev lite skakig.. 


Sovrum

Nästa blev lite mer stabil. Så ser vardagsrummet ut. Det är inte klart på långa vägar. Men det finns en matta. 

Vardagsrum
Appropå att måla. Alla tak i det här huset är "popcorn ceiling". Det vill säga att det ser ut som att de har skjutit små papperstussar med ärtrör över hela huset.
Eftersom de där små tussarna lossnar så fort man råkar komma åt dom så har jag bara utgått ifrån att man inte kan måla med roller. Så nu har båda "sprejmålningsmaskinerna"  blivit igenkorkade av oljebaserad grundfärg. Så sista utvägen var att prova roller. Visade sig att det gick hur bra som helst och vi borde gjort det från början. 

Vi har ingen vidare plan för det här, så vad vi ska göra som nästa grej ändrar sig hela tiden. Det finns en walk-in-closet i anslutning till sovrummet som vi skulle vänta med. För det finns ingenstans att göra av alla grejer. Men vad är det för fel på sopsäckar och papperskartonger? Vi fixar till den nästa vecka. Det skulle ju kännas sådär att gå från sovrummets finfina laminat-trägolv till gammal heltäckningsmatta bara för att hämta kläder. Det räcker att badrummet i anslutning till samma rum fortfarande har heltäckningsmatta..

Hittat under heltäckningsmattan precis utanför badrummet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar