torsdag 11 oktober 2012

Nytt sovrum

Vi hittade en kackerlacka till i garaget igår. Båda är nu döda.
Vi tror att de kom in med lådorna från Ikea. Jag är väldigt glad att jag inte lät dom bära in lådorna i huset!

Allt utom en byrå är ihopskruvat nu. Sängen gick jättefort så vi sov i nygamla sovrummet i går. I en säng som är så mycket hårdare än den gamla att jag hade svårt att bestämma mig för om det var bra eller inte. Men det är det. Jag bestämde mig på morgonen. Den är mycket mindre också. "Queen". Eller 160 för oss som skiter i vad storleken heter och vill veta hur stor den faktiskt är. Precis lagom. Det är jättemycket plats i sovrummet nu.

Idag ska sista byrån skruvas ihop och sen ska garderoben tömmas så vi kan riva ut mattan där också.

Persiennerna är inte uppsatta än så det var ljust och fint när jag vaknade i morses. Jag tvingar på Tom mina svenska vanor. Riktigt täcke, öppna fönster (som i inga persienner, vill inte ha några äckliga kryp i huset) och svag belysning. Och kniv och gaffel.


Vi ska till västkusten i helgen. Och den här gången har jag kollat upp vad det blir för väder. Runt 30 grader. Och det är oktober. Det är det bästa med det här landet. Det och pop-tarts. En av varianterna. Det trodde jag aldrig att jag skulle säga!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar