fredag 25 juli 2014

Ett och ett halvt flyg

Jag deltog i en tävling förra veckan för att vinna biljetter till en konsert i Toronto. Jag hade ganska mycket tur och vann två biljetter. Tom kunde inte gå, men Liz och Sandy hade också vunnit så jag åkte upp ändå.

Det tog två försök att komma dit förresten. Jag kom med ett flyg som skulle gått 9:45 men blev försenat till 10:58. Det var något fel på planet men de försökte tydligen fixa det. Och det gick inte så bra.


Ca en kvart in, precis när de börjat serveringen, fick de avbryta och vända om. Jag hann få en cola som jag fick lämna tillbaka nästan direkt. Det var ingen nödsituation så det gick lugnt i vändningen och på vägen tillbaka.
När vi väl kom tillbaka till gaten hade de ingen mer information om vad som skulle hända med planet, om flyget skulle bli inställt eller inte så alla stod i en stor klunga och väntade. Jag hade loggat in på Toms jobbmail på planet (wifi är inte gratis på flyget men man kommer åt Delta utan att betala) så han hade satt upp mig på nästa flyg, som plan B. Eftersom det verkade finnas plats på det så sprang jag till nästa gate och tog det istället.
Jag kollade precis upp det första flyget och de kom iväg ett par timmar senare, och kom fram en timma efter mig till Toronto.

Väl i Toronto hämtade Liz och Sandy upp mig och vi åt hummer-sub på Subway. Himla gott faktiskt. Men här nere är special-suben stek med extra ost. Så klart.

Platserna var i rad DD, vilket borde ha varit rad 4 men det visade sig att det var längst fram. Kul, men man fick hålla undan benen så man inte råkade fälla de som sprang förbi med kameror. Och titta bakom sig så man inte fick en kamera i bakhuvudet om man ställde sig upp.

Dagen efter missade jag mitt första flyg eftersom ett par som egentligen skulle åkt med ett senare flyg ville hem lite tidigare. Vilket var tur, de hamnade i Chattanooga, TN istället för Atlanta. Det hade varit lite väl mycket att ha problem med både flyget upp och ner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar