söndag 6 juli 2014

Fjärde juli

Vi var och tittade på huset igår. Som vanligt.
Inte mycket som hade hänt egentligen, de hade börjat sätta upp sten runt öppna spisen.



Och lagt klinkers i tvättstugan på fel sätt. Så inget nytt där. Bara att prata med design centret igen och få tillbaka lite pengar. Börjar bli billigt det här.



På väg ut mötte vi ett par på väg in. Han saknade ett par tänder och såg ut som en uteliggare och hans fru pratade bara i sin telefon och promenerade in i huset. Vi går in i hus och kikar också, så vi vet ju att folk går in i vårat också. Hade varit trevligt om det inte såg ut som att de letade efter någonstans att sova i natt bara.

På vägen tillbaka stannade vi till på Lumber Liquidators, de säljer golv lite billigare. Eftersom vi tänkte lägga in det själva vill vi inte ha något som man limmar eller spikar fast. Och eftersom det är i källaren kan vi inte spika utan att lägga in plywood först, tror jag. Så antingen engineered hardwood eller laminat. Och laminat duger gott.
Det vi har i det här huset är 7mm tjockt. Och ganska billigt. Det vi kikade på nu var 12mm tjockt. Och ganska fint. Jag är inte så noga med att matcha det till resten av huset. Hur ofta är man i källaren ändå? Och jag gillar grått lite för mycket just nu och de hade ett par gråa golv där. Vi fick med oss tre st prover, vi har ju ca två månader på oss att fundera på vad vi vill ha...


Och eftersom det var fjärde juli i fredags har vi grillat. Massor. Och jag åt min första s'more. Godare än jag trodde faktiskt!




Lökpaket




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar