måndag 14 juli 2014

Kitchener Big Music Fest

För ett år sen ungefär ansökte jag om Global Entry och TSA precheck. Det visade sig, trots vad de sa under intervjun, att TSA precheck inte gäller för residents, bara citizens. Och Global Entry har jag aldrig fått att fungera. Jag skyller på att jag alltid flugit långt före...
Men så förra veckan fick jag ett mail om att nu får residents använda TSA precheck också, så jag hoppades ju att jag skulle bli "utvald" nu i helgen. Tom får alltid precheck, men kan inte använda det pga mig, så jag trodde väl att jag skulle få det med.

Och det funkade! Det tog bara några minuter att gå igenom säkerhetskontrollen nu.


När vi kom fram till Toronto så hämtade Liz och Sandy upp oss och vi åkte hem till dom i några timmar. Kitchener liggar bara ca en timma från Toronto och vi var inte så noga med att hamna längst fram. Dessutom hade vi VIP-biljetter och det området kunde man se ganska bra ifrån, plus att det fanns bar och mat där. Om man inte hade VIP-biljett fick man gå till en beer garden som låg längst bak.
Det första bandet som spelade hörde vi bara två låtar med, men jag har aldrig hört talas om Moist ändå så det var ingen större förlust.
Efter det var Collective Soul som var hyfsade. Betydligt bättre förra gången. Förmodligen pga set listen. Den här gången spelade de mer nya låtar än de gamla (bättre).

Tom & Sandy


Efter Collective Soul spelade Styx. Som jag aldrig har hört innan. Jag har hört talas om dom, men aldrig hört en enda låt. Tom kunde varenda ord men påstår att han inte gillar dom alls.

När de spelat klart gick vi ut från VIP-området till scenen för Bryan Adams.



Stod väldigt bra till för att inte ha köat en sekund.

Dagen efter hade vi bokat pedikyr. Utan att berätta det för Tom för han hade bara sagt nej. Vi skulle ut och äta brunch efteråt så fram tills han satte sig ner i en stol trodde han att det låg en restaurang längst bak i salongen.
Men han var ganska nöjd efteråt.
Och lite under tiden med tror jag.



Eggs Benedict med räkor och lax. Väldigt gott.

Bloody Ceasar. Som en Bloody Mary men med clam juice istället för tomatjuice.

Flyget hem såg sådär ut men det löste sig väldigt bra. Det fanns en plats ledig längst fram och eftersom Tom skulle köra och inte kunde dricka bloody Mary ändå fick jag ta den :)

Vi stannade till vid nya huset på vägen hem och det hade hänt en del den här gången!

Brevlåda

Vi har gräs, buskar och träd


De har bytt ut ytterdörren mot en med fönster i. 

Från och med nu blir det lite svårare att gå in i huset när vi vill. Ytterdörren var låst!

Vi har AC

Alla lampor är på plats


Det hade hänt jättemycket faktiskt. Ventilationen är nästan helt klar. Golvventilen i gästrummet sitter helt fel dock. Den sticker ut i dörröppningen och kommer vara i vägen hela tiden. Vi pratade med dom om det och det hade de redan tänkt att ändra tydligen.
Listerna är färdiga och målade sen ett par veckor tillbaka men de har inte gjort ett vidare bra jobb, så det vill vi gärna ha fixat också.
Garagedörren var installerad lite snett.
Ett räcke i trappan till altanen har skruvats in med för långa skruvar så de sticker ut igenom en bräda på andra sidan.
Byggaren tyckte att vi skulle slappna av men saker som ser helt klara ut har jag svårt att tro att de skulle fixa till om vi inte sa något. Tror han svär ganska mycket över oss just nu :p

De har satt in alla lampor och lampknappar och uttag. Innan de målar väggarna...
En takfläkt som skulle sättas in i källaren är inte där men däremot sitter det en i vårat sovrum.. Vi har valt bort alla takfläktar eftersom vi vill hitta egna, de som de erbjuder är inte särskilt snygga alls. Den i källaren skulle vi få på köpet.

Så mycket har hänt men massor har gått fel. Som vanligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar