måndag 5 november 2012

Det är lite annorlunda i södern...

Vi hade taco-fredag i fredags. Men vi fuskade och köpte hem från Taco Bell. Faktiskt jättegott. På riktigt.

Det blev ju inget New York i helgen så vi fick hitta på nåt annat att göra. 
Så vi åkte till tippen och IKEA som vanligt på lördagar.


IKEA i Atlanta är inte riktigt som jag kommer ihåg det i Sverige. Nästan varannan låda på hyllorna är skadad på nåt sätt. De är inte så jättehjälpsamma på de olika avdelningarna. Om man kan hitta dom.
Och de är inte särskilt effektiva.
Förra helgen behövde vi hämta ut ett skrivbord efter kassan. Det tog säkert en halvtimma längre än det hade behövt. Vi såg att de rullade ut det. Och gick förbi det utan att uppdatera tavlan med vårt nummer. Sen gick de förbi igen. Och igen. Och igen. Till slut gick Tom och frågade om vi kunde få hämta ut det kanske..? Eftersom det stod där. "Uhm... oj, här var det ju". 
Och på vägen ut den gången blockerades vägen av en massa vagnar. Som en IKEA-anställd ställde framför oss och sen gick han. Det var ju inget annat att göra än att flytta på dom. Tom sa nåt om att det där inte var särskilt hjälpsamt. Han fick en knuff på axeln som tack. Hade det varit Texas hade vi ringt polisen. 

Den här gången gick vi genom köksavdelningen när vi hör ett "excuuuuse me, excuse me" bakom oss. Det är nån som vill komma förbi. Bärandes på skyltnings-ex. Vi mötte dom på väg tillbaka med dom lite senare, eskorterade av en IKEA-anställd. Jag hade inte blivit förvånad om de låtit dom komma hela vägen genom kassorna med dom.

Vi stannade till på Home Depot på vägen tillbaka. Tom pekade ut ett orginal i långt vitt hår, långt vitt skägg och hänglsebyxor som var på väg i vad som såg ut som en 20 år gammal Prius. Vilket ju inte är möjligt. 
Strax därefter såg vi samma bil med orginal utanför Staples. Bilen luktade unket på flera meters avstånd och såg ut att ha varit med om en del. Halva bilen var full med skräp. Och orginalets fru såg ganska orginell ut också. 
När vi kom ut från Staples ser vi att parkerat mitt emot oss. Och fru orginal står utanför bilen och pinkar. Bara sådär. 
Det är definitivt annorlunda här.

Förutom orginal/idiot sightings så fixade vi med huset hela helgen.
Jag byggde lite garderob i hallen. Den var full av lådor och hade samma fula, tråkiga trådhylla som alla andra garderober här så jag tömde den, spacklade, målade och satte in lite PAX-delar från IKEA.
Det blev ganska bra till slut, men jag är inte säker på att skohyllorna håller för allt för tunga skor.




Det finns en dörr nu också. Så hallen är klar på riktigt. 
Och det där rummet som ska bli kontor börjar arta sig också. Jag ska bara bygga lite fler bokhyllor först. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag börjar tröttna lite smått på att bygga ihop IKEA-möbler. 

Det här var ganska sött tyckte jag. :)









1 kommentar: