söndag 25 november 2012

Lördagsrutin

Vi var på IKEA igår. Precis som varje lördag när vi är hemma. Och varje gång så handlar vi lite för mycket. Istället för en vagn, eller kanske en vagn var, så blir det 2 vagnar var. Eller i alla fall minst en för mycket.
Det var tur att inte allt på listan fanns.
Varje gång vi är på IKEA så händer det nåt. Nåt som inte är riktigt normalt på andra ställen i världen, eller kanske till och med i det här landet. Jag trodde att alla var så artiga i södern. Den myten började säkert med Borta med vinden. För stämmer gör det inte.
När Tom är hungrig blir han korkad, och när jag är hungrig blir han ännu mer korkad. Så för att vi ska överleva IKEA-besök brukar vi äta halvvägs genom butiken. Igår åt man gratis dessutom. Tur det, för min svenska tapas tallrik var lite småäcklig. Och vi fick nog lite matförgiftning av Toms kyckling. Jag gick och skulle hämta lite ketchup och dressing till kycklingen, och ställde mig i kö eftersom det redan stod en person där. Just som det blir min tur så smyger en annan person förbi på vänstersidan och ska gå före. Hell no. Vad är det för fel på folk?? Det kanske inte är hela världen om jag får vänta lite på min ketchup, men det är själva grejen. Ställ dig i kö och vänta som folk.

På grund av halvrå kyckling blev det inte så mycket gjort i huset igår. Vi lastade in alla saker och satte oss i soffan.
Gästrummet är nästan färdignmålat nu. Vi målade lite lister och fönsterkarmar nu på morgonen och när det har torkat ska vi lägga golv. Äntligen. Det är det näst roligaste renoveringsjobbet. Det bästa är naturligtvis att riva ut heltäckningsmatta. Det är nästan lite tråkigt att det bara är ett enda rum med matta kvar. 6 down 1 to go. Om man räknar hall och stor garderob. Och det gör jag.
Och där blev gätsrummet helt klart. Tom målade precis klart det sista. Dags att åka och köpa en skäggtrimmer så hans Movember-skägg ser lite mer respektabelt ut innan han går till jobbet imorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar