torsdag 29 november 2012

Vi har ett organiseringssystem i garderoben

Som dom säger på renoveringsprogrammen på TV. Elfa menar dom ganska ofta. I alla fall om de är i Kanada. Här nere så går de till nån specialbutik där det kostar tio gånger mer. Eller IKEA.
Vi har IKEA. Två st smala, korta PAX. Först hade vi tänkt ha de som går nästan upp till taket men då fick inte lampan plats så i sista sekunden bestämde vi oss för att ta de som är 80 tum höga (jag vet, jag vet. Tum. Men det står så på lådan och jag orkar inte räkna om). Tur det. Annars hade vi definitivt inte fått in dom i själva garderoben. Den första gick bra. Den byggde jag igår och satte in i garderoben. Sen mätte jag och insåg att det inte skulle gå att flytta in den andra. Så den byggde vi på plats nu ikväll. Men för att få på bakstycket, som man spikar fast från baksidan, så var Tom tvungen att spika in sig själv mellan väggen och garderoberna och sen klättra över. Det hade jag aldrig klarat. Jag kan inte ens göra en pull-up. Så jag är väldigt imponderad.

Jag försökte laga köttbullar idag. Det gick så där. Jag började för tidigt så när Tom kom hem var köttbullarna ganska mörka. Jag gillade dom ändå men Tom var lite skeptisk. Även om han hävdar motsatsen så här i efterhand.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar