tisdag 13 november 2012

Nytt pass

Den 25:e januari ska jag ansöka om nytt pass.
Planen sen tidigare var att ansöka om pass i Sverige och hämta upp det i Atlanta, men vi ska ändå till Washington den helgen så nu åker jag upp en dag tidigare bara och fixar ansökan. Det är dyrare än i Sverige och det tar ett tag att få det, men det får det va värt. Jag får det nog tidigare än om jag hade ansökt i Sverige ändå eftersom vi inte vet när vi kan åka dit.
Och så fort det är klart kan jag sluta oroa mig för att de inte ska släppa igenom mig för att mitt namn inte får plats. Men det händer bara i Atlanta. Senast i lördags. "They couldn't fit none of your first name in there huh?". Försökte förklara så lugnt och tydligt som möjligt att jag har pratat med Delta och de kan inte göra något åt det, men om hon tittade på min resplan så finns mitt namn där. Det var nog för komplicerat för hon bara muttrade och släppte igenom mig.

Helgen före det spelar Bryan Adams i Atlanta så vi får nog lite gäster. Roligt. Bäst att vi ser till att vi inte är mitt uppe i nåt större projekt just då!
Så här ser det ut i gästrummet just nu så där händer det inte så mycket...


Vi får besök från Tyskland redan i december så förhoppningsvis blir det här rummet klart redan nästa vecka. När vi är tillbaka från vinresan till Napa.

Det största projektet den här veckan är att försöka få tag på taxi-chaufförer som pratar engelska så att jag kan få dom att förstå vart de ska hämta upp mig och när. Inte så lätt som det låter.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar