onsdag 7 november 2012

Valet

Före valet så verkade det gå ganska bra för Romney i alla opinionsundersökningar. Och det var ju ganska oroande. Precis innan såg det bättre ut, och det gick ju faktiskt bra.
Jag la ut en bild på facebook igår kväll när CNN gick ut med att de förutspådde att Obama skulle vinna och skrev något om att jag inte skulle behöva bo i ett land där Romney var president. Så här i efterhand kanske det inte var särskilt smart. Men jag ville verkligen inte att Romney skulle vinna. Det var mest europeer som gillade den bilden också, jag antar att de flesta amerikaner på min Facebook är Romney-fantaster.
En av dom ville flytta till Kanada, för nu kommer staten ta ännu mer pengar från dom. Jag vet inte riktigt vad hon har för bild av Kanada (trots att hon är där ganska ofta), men det lär ju inte vara lägre skatter och mindre allmän sjukvård där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar