torsdag 1 november 2012

Halloween

 Jag började lägga golv i en hall med en massa dörrar och det nya datorrummet/kontoret igår. Och precis nu blev det klart.
Hallen hade 4 dörröppningar. Varje dörröppning är en pina.
Jag la golv i hallen, lite grann in i nya gästrummet, in i hela kontoret och i garderoben i det rummet. Jag vet inte om rummen är sneda, eller om hela golvet är snett men det blev inte helt rakt på alla ställen. Men det syns förhoppningsvis inte sen.



Hallen, precis när jag började.

Från kontoret in till nya gästrummet. Jag var tvungen att hitta ett mönster som passade i alla tre rummen där  det inte blev några bitar som var under ett visst mått vid väggarna.
Så här såg det ut när jag slutade igår kväll. Sett från nya gästrummet, genom hallen och in i kontoret.

Det här måste jag göra vid varje dörröppning för att få till bitar som passar under dörrkarmarna.  Inte särskilt roligt att göra, men desto roligare när det är klart och det blir bra.

Det nya kontoret. :)

Igår var det Halloween. Vi hade bara köpt en påse med Halloween-godis (KitKat, "Maltesers" mm) med 50 bitar i.
De första barnen kom vid 5-tiden ungefär, strax efter Tom kom hem från jobbet. De första fick 2 bitar var.
Efter att en grupp på ca 15 barn och lite väl gamla tonåringar varit här fick vi gå över till att ge dom en var, annars skulle det aldrig räcka. Godiset tog slut till slut ändå så vi fick sätta upp en lapp, som de inte läste för det kom några och ringde på ändå.



Jag var ju tvungen att prova några av godisarna jag inte sett förut:

Som en tjock After Eight. Jättegod.

Jordnötssmör i en tunn chokladbit. Inte god alls.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar