onsdag 28 november 2012

Nya saker

Jag har en ny dator. Min första stationära dator någonsin. Och jag satte ihop den själv. Inget gick sönder och det funkade på första försöket.
Hur som helst så har jag nu ingen anledning alls att inte sitta vid datorn hela dagarna och programmera och göra annat roligt som jag påstår mig sakna från jobbet.
Om det inte hade varit för alla möbler som måste byggas.
Jag försökte bygga en hurts (jag var tvungen att gå till IKEAs svenska sida för att ta reda på vad det heter :|) igår men det fattades en bit. Jag letade i hela huset. Flera gånger.
Tom hittade den när han kom hem från jobbet. Den var fastlimmad i en del jag redan monterat.
Nästa bör gå lite fortare...
Det finns en väldigt lång lista med saker kvar att göra, men det mesta är lite småtråkigt. Som att sätta upp gardinskenor. Sätta upp enorma tavlor på väggarna. Det är förmodligen inte särskilt svårt, men jag känner inte för det. Garderober är så mycket roligare.
Vi köpte en bäddsoffa i helgen förresten. Den är lagom stor för gästrummet och den ser helt ok ut. Men den är inte så bekväm att sitta i. Förhoppningsvis är den mer bekväm att sova i!



1 kommentar:

  1. Stationär dator, I like and approve!
    Sovsoffa i gästrummet inför när jag besöker. I like even more! ;)

    SvaraRadera