fredag 23 november 2012

Surkålsdumplings

Toms mamma brukade laga surkålsdumplings. Jag har aldrig ens ätit dumplings. Men jag gav det ett försök. Och det var faktiskt inte alls illa. Nästa gång gör jag nog lite färre för de blev väldigt mycket större. Det var nästan så de inte fick plats i grytan. Tydligen skulle korven läggas där i med men de fick inte plats. Men det gick ner ändå. Två portioner var.



Vi började tömma gästrummet igår. Det tog hela dagen. Mattan åkte ut igår också.
Idag målade vi väggar och tak. Eller vi och vi. Jag målar inte tak.
Men jag målade väggar tills färgen tog slut. Sen kunde vi inte få tag på samma färg utan fick ta en som skulle vara exakt samma. Vi provade en burk och det ser väl ok ut än så länge. Men sen tog sen burken slut med.
Men vi ska nog kunna lägga in golv imorgon ändå. Börja i alla fall. För när man tror att man är nästan klar så är hälften kvar. Och det tar alltid mycket längre tid än man tror.




Nästa rum vi ska göra är vårt badrum.
Vi vet nog ungefär hur det ska bli. Till och med golvet. Flytande vinyl. Det låter hemskt men det är enkelt. Och förhoppningsvis inte allt för fult. Det är inte så noga egentligen. Allt utom heltäckningsmatta i badrummet är ju en förbättring.
Vi såg ett program på tv igår där de gjorde i ordning ett badrum och la in golvvärme. Innan har de alltid lagt in det på undergolvet och sen lagt ett lager plywood på det. Krångligt. Men igår la de in det underifrån i torpargrunden. Sneaky.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar