lördag 23 maj 2015

Prep

Jag hänger inte riktigt med i hur det funkar i Sverige längre, men jag vägrar tro att det är lika stor fokus på att dekorera barnrum, nej bebisrum, som här. Det ska dekoreras och målas och köpas bäddset och krånglas till. Till ingen nytta alls. Och just det, allt måste vara i rätt färg. Annars vet ju inte barnen vad de är för sort.
Men, det visar sig att det är ganska roligt att köpa saker.


Annika skickade en bild på sina nya kuddar igår. I chevron-mönster, som jag älskar. Så jag var tvungen att beställa en skötväska i det mönstret.
Och varje gång jag nämnde det för Tom svarade han: "och termostater!". 
Okaaaay...


Idag hittar jag en av samma märke för mindre än halva priset. Oerhört typiskt.


Hade den inte varit så snygg hade det varit lättare att lämna den i affären. Det där kommer gräma mig jättelänge.

Vi hade Toms pappas gamla gungstol i rummet ett tag. Men den var inte så där jättebekväm. Och det är ju alltid kul att köpa nya möbler. Så vi köpte den här idag:


Lite för att den var bekväm och väldigt mycket för att den var väldigt fin.

Det här är inte lika fint men lika roligt.


Kuponger <3


2 kommentarer:

  1. Hej!! Vad fint ni har gjort i bebisrummet. :) Hittade din blogg idag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, det är ju så svårt att låta bli!
      Kikade in lite snabbt på din blogg och såg att gratulationer är på sin plats! :D

      Radera