söndag 7 juni 2015

Takfläkt

Idag har vi inte gjort många knop. Inte jag i alla fall. Jag har ätit cheesy grits och glass med chokladsås.

Tom har installerat persienner och takfläkt. Takfläkten är ett pågående projekt men det blir väl klart snart. Man skulle kunna tro att i och med att detta är ett nytt hus så har de följt standard för elen. Färger på kablar med mera. Men det har de ju så klart inte. Enligt instruktionerna ska man ringa ett "proffs" om detta händer. Detta "proffs" skulle bara gissa och koppla ihop det så att det verkar funka och ta betalt. Gissa kan vi göra själva.



Jag tror mig ha hittat ett ställe som tar vår försäkring och där Tom förmodligen inte behöver ett recept för att få en TDAP-spruta. Vi provar nästa helg. Än är det inte så bråttom.

Det börjar däremot bli bråttom när det gäller att registrera den nya bilen. Så imorgon åker jag och ställer mig i kö med en check i högsta hugg för att få ut en registreringsskylt. Med county-namnet på. Inte IN GOD WE TRUST. Tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar