torsdag 25 juni 2015

Oväder

Det är gräsklippningsvecka igen. Jag kände inte för att vänta hela vägen till helgen och tänkte börja lite tidigare och dela upp det på ett par dagar. Det ska åska i ett par dagar nu men igår skulle det bara bli lite mulet. Egentligen ska man ju vänta tills gräset har torkat men grannens trädgårdstjänst hade parkerat framför vårt hus istället för deras, som ligger mittemot. Så jag blev sur och vägrade vänta på att han skulle bli klar så jag gick ut innan det var helt torrt.
Klippte hela framsidan och blåste rent trottoaren och trots att han såg mig så flyttade han inte sin bil. Tur att jag inte behövde trimma kanterna. Då hade han varit i vägen på riktigt. Det är nåt med den där grannen. De fortsätter parkera mitt i vägen för att gå ut och hämta samt läsa posten och inte ens deras trädgårdstjänst kan hålla sig ur vägen.


Det var lite svettigt.
När jag väl var klar (och hade spolat av allt blött gräs från gräsklipparen) belönade jag mig med ett bubbelbad. Varför använder vi inte det badkaret oftare egentligen?

Jag pratade lite med en flygrädd vän som skulle flyga från NYC till Toronto, och kollade väderradarn och intygade att det såg klart ut på hela östra halvan av landet och det borde bli en lugn flygning.
En knapp timma efter det så började det mullra, blåsa och regna. Strömmen försvann till och med, och det är första gången det har hänt sen vi flyttade hit. Det var inte alls lika regnigt och blåsigt som förra veckan men det åskade ganska nära och det måste ju varit ganska illa eftersom strömmen försvann.
Senare på kvällen såg jag på nyheterna att en trailer park i Tryone hade drabbats ganska illa. 25-30 trailers hade blivit förstörda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar