onsdag 3 juni 2015

Ohyrabekämpning

De kommer hit och besprutar huset idag. Det är ju inte direkt en Breaking Bad-tältning av huset de ska göra men det känns ändå inte helt bra att vara här när de gör det.
Jag har knappt sett några kryp sedan vi ringde dem så det känns nästan lite fånigt att de kommer hit idag med hela artilleriet men det är lika bra att få igång det här innan sommaren börjar på riktigt och precis alla kryp kommer fram. Jag vill inte ha dom utanför huset och jag vill definitivt inte ha dem inne.

Jag är för övrigt fruktansvärt godissugen idag. På riktigt svenskt godis. IKEA ska börja med det i juni men det är ju juni nu. Fick en rapport av ett par kompisar som var där i söndags och då hade de inte börjat än. Men det var ju maj då. Kanske ska åka förbi och titta. Snabbt gjort. Tar inte mer än ett par timmar.
Har de inte godis än kan jag alltid köpa prästost och kaviar och tunnbröd. Det är nästan lika bra som svenskt godis faktiskt.

4 kommentarer:

  1. Fy for kryp. Och jag tycker dom ar varre har an i Sverige. Dar finns det ju knappt nagra. Jag kommer ihag min forsta sommar har. Da var det cicadas OVERALLT!! Det var vidrigt.
    Jaaaaaaaa godis pa IKEA. Jag ska till ATL och gora pass pa deras mobila passtation i September och da MASTE det finnas godis pa IKEA!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja och de är så många här ju! Och man känner inte till alla och vet inte hur illa det är med vissa sorter eller vad man ska göra för att undvika dom.. Jag tycker getingarna är värst. Vi har inte lika många här som i det förra huset vi bodde i men de är fortfarande överallt. Spindlarna är ganska jobbiga med. Även om jag borde låta de stora trädgårdsspindlarna vara, de ska tydligen äta upp mycket småkryp!
      Ja jag hoppas verkligen att de har fått godiset tills dess! Jag åker dit absolut senast till helgen för att spana!

      Radera
  2. Usch för ohyra. Vi fick ta hit en firma förra året för att bespruta ohyra som typ åt upp vårt staket sakta, men säkert. IKEA låter helt underbart, har faktiskt inte varit på IKEA som ligger utanför Dallas ännu, men en vacker dag kanske...Svensk ost låter som rena drömmen och det är inga fel med lösgodis heller, när det väl dyker upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har försökt bekämpa det själva men bestämde oss för att låta proffsen ta hand om det. Raid hjälper bara så mycket, och vi vet inte vart vi ska leta efter dom heller.

      Jag gillar IKEA :) även om deras köttbullar inte är särskilt goda och kanelbullarna inte har något pärlsocker. Så länge man kan få vissa autentiska saker gör det inget. De har till och med riktigt Västerbottenost!

      Radera