tisdag 9 juni 2015

Poetisk rättvisa?

Två kvällar i rad har jag väckt Tom när jag har nyst. Det är inte utan att jag skäms lite för att skrikit (mest inombords) skilsmässa när han väckt mig med nysningar.
Även om han nyser 10 gånger i rad och dessutom mitt i natten. Inte klockan tio på kvällen.

Idag var det dags för rutinundersökning hos min OBGYN igen. Varannan vecka nu fram till vecka 36. Urinprov, blodtryck, vikt, livmodermått och hjärtljud. Allt är bra.

Tom fick tag i gratisbiljetter till baseball-matchen idag så vi ska nog ta oss in till Atlanta och titta på den. Om inte vädret blir allt för dåligt innan dess. Det är åska och regn i prognosen men det verkar bli uppehåll i början av matchen i alla fall. Om inte så ingick tillgång till en inomhusbar/restaurang i biljetten så vi kan kika därifrån. Jag bryr mig inte ett dugg om vem som vinner men det kan vara ganska roligt med baseball ändå.
Om inte vädret är för dåligt. Och trafiken för jobbig eftersom Rolling Stones spelar i Atlanta idag också.

Den nya bilen blev registrerad igår förresten. De säljs utan registreringsskylt här, och så har man en månad på sig att åka och registrera bilen så man får sin skylt.

5 kommentarer:

  1. Hade mitt obgyn besök idag också, om två veckor är det dags för glukostest..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte inte testet var så farligt som jag hade förväntat mig. Drycken var inte så farligt söt och väntan gick ganska fort!

      Radera
  2. Älskar den filmen btw, from back in the days.

    SvaraRadera
  3. Älskar den filmen btw, from back in the days.

    SvaraRadera
  4. Trafik, dålig i Atlanta? Neee skulle aldrig hända! ;)

    SvaraRadera