måndag 15 juni 2015

Helgen

Det var gräsklippardags igen. Och ca 31 grader varmt. Jag tänkte hjälpa till lite så Tom kunde göra i ordning i garaget. Vi hade ett par gamla köksskåp som aldrig kom upp i det gamla huset så vi tog med dom hit. Och förrådsdelen av garaget var fullt av saker i en enda stor röra. Och jag hade ingen större lust att hjälpa till med det.
Så jag började trimma kanter och klippa gräset istället. Klarade nog av cirka 90% av trädgården och lät Tom sköta slänterna eftersom jag kunde med gott samvete.
Och sen gjorde jag inget mer den dagen.

Garaget började ordna sig ganska bra också. Ser kanske inte så mycket ut för världen men ett par nya hyllor och lite skåp och helt plötsligt så börjar det gå att komma åt det man kan tänkas behöva utan att kliva över en massa lådor och inte veta vad som finns bakom eller under... När de spruta i garaget så dog ganska många små kryp och jag vill inte ens veta var de hade gömt sig.


Jag dricker väldigt mycket vatten (men ändå inte tillräckligt mycket tydligen), och eftersom det är mycket bekvämare än något annat så går det åt väldigt mycket plastflaskor. Men så i helgen hittade jag en återanvändningsbar flaska med filter och förhoppningsvis kan jag börja använda färre engångsflaskor nu. Jag föredrar kallt vatten så än så länge har jag bytt ut varannan flaska. Bättre än inget!


Från $12 till $3. Ganska värt.

I lördags fick jag ett sms av en kompis som var på IKEA om att smågodiset har kommit. Jag hade gått och väntat på att de skulle skriva något om det på twitter kanske men icke.
Så det första vi gjorde i söndags var att åka till IKEA, cirka 40 minuter hemifrån, för enbart godis. 5 lb blev det. Trots att utbudet var lite sådär. Knappt någon lakrits. Det var som en mer välsorterad Statoilmack kanske. Men, det är svenskt godis och det är fortfarande bättre än det bästa amerikanske godiset de kan uppbringa. Förutom kanske tootsie rolls och tootsie pops. Men det är ju variationen som är grejen.


Efter införskaffad belöning så åkte vi till Walgreens för vaccinering. Tom kunde inte få sin så han får leta upp kliniken de har på jobbet och fixa recept, alternativt få sprutan redan där.
De tog vår försäkring så $0 istället för $75. Mycket bättre.



Så nu är jag öm i armen och öm i resten av kroppen efter gräsklippningen. Kanske, kanske tog i lite för mycket. Men jag är så väldigt anti en åkgräsklippare.
Om något så vill jag ha en sån här:


Men enda sättet att få tag på en sån här är att direktimportera verkar det som. De är snordyra och så skulle man inte ens ha garanti eller något sätt att få den lagad. Jag förstår inte varför de inte är populära här när alla har så stora trädgårdar. Men å andra sidan är det ju ingen som klipper sitt eget gräs heller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar